Jelen Általános Szerződési Feltételek (a továbbiakban: ÁSZF) a Baker Street Oktatásszervező Kft. mint szolgál­tató (a továbbiakban: Szolgáltató) által a https://bakerstreet.hu és https://members.bakerstreet.hu honlapokon (a továbbiakban: Honlap) keresztül nyújtott szolgáltatások (a továbbiakban: Szolgáltatások) igénybevételének során létre­jött szerző­dések­re irányadó általános szerződési feltételeket, és ennek keretében a szolgál­tatás(oka)t igénybe vevő megrendelő (a továbbiakban: Megrendelő) – a továbbiakban együtte­sen Felek ‑  jogait és kötelezettségeit tartalmazza.

Jelen ÁSZF hatálya kiterjed minden olyan online és offline igénybe vett szolgáltatásra, amelye(ke)t Megrendelő Szolgáltató a https://bakerstreet.hu és https://members.bakerstreet.hu honlapjain igénybe vesz.

A jelen ÁSZF alapján létrejött szerződés nem kerül iktatásra, kizárólag elektronikus formában kerül meg­kötésre, nem minősül írásbeli szerződésnek, magyar nyelven íródik, magatartási kódexre nem utal.

A honlap működésével, megrendelési folyamatával kapcsolatosan felmerülő kérdések esetén a meg­adott elérhetőségeinken rendelkezésére állunk.

Jelen ÁSZF folyamatosan elérhető a https://bakerstreet.hu és https://members.bakerstreet.hu címeken.

A Szolgáltatások igénybevételével Megrendelő kijelenti, hogy a jelen ÁSZF-et megértette, a benne foglaltakat elfogadja és magára nézve kötelezőnek ismeri el. Ezt a vonatkozó online űr­lapo­kon és papíralapú dokumentumokon megfelelő módon jeleznie szükséges. Amennyiben Meg­rendelő a jelen ÁSZF-et nem fogadja el, a Szolgáltatásokat nem veheti igénybe.

I.              A Szolgáltató adatai

Név: Baker Street Oktatásszervező Kft.

Székhely: 1221 Budapest, Kapisztrán utca 15/B, 1. ajtó

Adószám: 23550180-2-43

Cégjegyzékszám: 01-09-970874

Számlavezető bank neve: OTP Bank NyRt

Bankszámlaszám: 11711041-29919282

Email: tovabbkepzes@bakerstreet.hu

Telefon: 06 30 905 9303

II.            Általános rendelkezések

  1. A jelen ÁSZF-ben részletezett Szolgáltatások kereteit A Polgári törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény, Az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, az információs társadalommal össze­függő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvény és A fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II.26.) Korm. rendelet szabályozza.
  2. A jelen ÁSZF-ben nem szabályozott kérdésekre, valamint jelen Szabályzat értelmezésére a magyar jog az irányadó, különös tekintettel a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény („Ptk.”) és az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, az információs társadalommal összefüggő szolgál­tatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. (Elker. tv.) törvény, valamint a fogyasztó és a vállal­kozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet vonat­kozó rendelkezéseire. A vonatkozó jogszabályok kötelező rendelkezései a felekre külön kikötés nélkül is irányadók.
  3. A jelen Szabályzat 2021. augusztus 2. napjától hatályos, és visszavonásig hatályban marad. A Szolgáltató jogosult egyoldalúan módosítani a Szabályzatot.
  4. A honlap használója (Felhasználó, Érintett, Megrendelő, Fogyasztó, Résztvevő), amennyiben a Szolgáltató által üzemel­tetett honlapra belép, vagy annak tartalmát bármilyen módon olvassa – akkor is, ha a honlap­nak nem regisztrált felhasználója –, a honlap használatával elfogadja, hogy rá nézve a honlap használatá­val kapcsolatos valamennyi szabályozás (Adatkezelési tájékoztató, ÁSZF) automatikusan érvényes. Amennyiben a Felhasználó nem fogadja el a feltételeket, a honlap tartalmának megtekintésére nem jogosult.
  5. Szolgáltató minden jogot fenntart magának a honlap, annak bármely részlete és az azon meg­jelenő tartalmak, valamint a honlap terjesztésének tekintetében. A Szolgáltató kifejezett írásbeli hozzá­járulása nélkül tilos a honlapon megjelenő tartalmak vagy azok bármely részletének letöltése, elektronikus tárolása, feldolgozása és értékesítése.

III.         A szolgáltatások fajtái

A honlapon Szolgáltató részletesen feltünteti az általa nyújtott Szolgáltatások nevét, leírását, árát, igénybevételének feltételeit.

Szolgáltató az alábbi képzési szolgáltatásokat nyújtja:

  • jelenléti képzések
  • online képzések
  • kihelyezett ( a Megrendelő által igényelt tartalommal és helyszínen zajló) jelenléti vagy online képzések
  • távoktatásban megvalósuló képzések
  • webináriumok
  • konzultációk
  • tagság lehetősége
  • online tananyagok árusítása (a továbbiakban: Termékek)

Amennyiben Felhasználónak bármely Szolgáltatással kapcsolatban több információra van szük­sége, kérjük, lépjen kapcsolatba Szolgáltatóval a megadott elérhetőségeken.

IV.         A szolgáltatások ára

  1. A vételár mindig a kiválasztott Szolgáltatás vagy Termék mellett feltüntetett összeg, amely magyar forintban értendő, bruttó összeg, és 27% ÁFÁ-t tartalmaz. Ez alól kivételt az akkreditált képzések képeznek, amelyek tárgyi adómentesek, így ÁFA tartalmuk 0%.
  2. A fizetendő végösszeg a megrendelés összesítése és visszaigazolása alapján minden költséget tartal­maz.
  3. Szolgáltató fenntartja a honlapról megrendelhető Szolgáltatások és Termékek árai változ­tatásá­nak jogát. A módosítás a honlapon való megjelenéssel egyidejűleg lép hatályba. Az ármódosítás a módo­sítás időpontjában már megrendelt Szolgáltatásra és Termékre nem vonatkozik.
  4. Amennyiben akciós ár kerül bevezetésre, Szolgáltató teljes körűen tájékoztatja Felhasználókat az akció­ról és annak pontos időtartamáról.
  5. Amennyiben a Szolgáltató minden gondossága ellenére hibás ár kerül a honlap felületére, külö­nös tekintettel a nyilvánvalóan téves, pl. a szolgáltatás közismert, általánosan elfogadott vagy becsült árától jelentősen eltérő, esetleg rendszerhiba miatt megjelenő “0” Ft-os vagy “1” Ft-os árra, akkor a Szolgáltató nem köteles a szolgáltatás hibás áron nyújtani, hanem fel­ajánl­hatja a helyes áron törté­nő szolgáltatás-nyújtást, amelynek ismeretében az Ügyfél elállhat vásárlási szándékától.
  6. Hibás ár esetén feltűnő értékaránytalanság áll fenn a szolgáltatás valódi és feltüntetett ára között, amit egy átlagfogyasztónak azonnal észlelnie szükséges. A Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény (Ptk.) alapján a szerződés a felek akaratának kölcsönös és egybe­hangzó kifejezé­sé­vel jön létre. Amennyiben Felek nem tudnak megállapodni a szerződéses feltételekben, azaz nincs meg a felek akaratát kölcsönösen és egybehangzóan kifejező nyilat­kozat, abban az esetben nem beszél­hetünk érvényesen létrejött szerződésről, amelyek­ből jogok és kötelezettségek fakadnának. Ennek alapján a hibás/téves áron visszaigazolt meg­rendelés semmis szerződésnek tekintendő.

V.       A Szolgáltatások igénybevételével kapcsolatos általános rendelkezések

  1. A jelen ÁSZF Szolgáltató minden Szolgáltatásának megrendelésére vonatkozóan teljes körű­en szabályozza Felek jogait és kötelezettségeit. Felhasználó a honlapon történő jelentkezésé­vel ki­jelenti, hogy jelen ÁSZF és a honlapon közzé­tett Adatkezelési tájékoztató feltételeit megismerte és el­fogadja, az adatkezelésekhez hozzá­járul.
  2. Felhasználó lehet minden cselekvőképes természetes személy. Cselekvőképtelen személy a szolgáltatásokat nem veheti igénybe.

VI.         A képzéseken történő részvétel

1.    A jelentkezés feltételei

  1. A képzésekre jelentkezni a https://bakerstreet.hu oldalon meghirdetésre kerülő programok megvásárlásával lehet. Felhasználó a Szolgáltatásra vonatkozó Megrendelését a Kosárba teszem gombra kattintva kezdeményezheti.
  2. Lehetőség van a honlapon meghirdetett képzések csoportos megvásárlására különböző összeállítású tagsági előfizetésekkel. Felhasználó a Szolgáltatásra vonatkozó Megrendelését a Kosárba teszem gombra kattintva kezdeményezheti.
  3. A kihelyezett képzések iránti igényt Felhasználó többféle módon is jelezheti:
  • a honlapon található megfelelő űrlap kitöltésével;
  • emailben
  • telefonon
  • Felek között a képzéseken való részvételre vonatkozó szerződés a jelentkezés Szolgáltató általi visszaigazolásával jön létre. A létrejött szerződés nem minősül írásbeli szerződésnek, ikta­tá­sra nem kerül, így utólag nem hozzáférhető. Ez alól kivételt képeznek az akkreditált valamint a kihelyezett képzések. Ezek esetében a felek között írásos szerződés is készül a törvényi előírásoknak megfelelően.

A szerződés létrejöttét a Szolgáltató által e-mail­ben történő visszaigazolás, valamint a kiállított számlák igazolják, amelyeket a Szolgáltató az Adatkezelési tájékoztatóban meghatározott ideig őriz. A Felek közötti szerződés magyar nyelven jön létre.

  1. Felhasználó a jelentkezések során köteles a saját, valós adatait megadni. A jelentkezés során meg­adott valótlan, vagy más személyhez köthető adatok esetén a létrejövő elektronikus szerző­dés semmis. Szolgáltató kizárja felelősségét, amennyiben Felhasználó más nevében, más személy adatai­val veszi igénybe szolgáltatásait.
  2. Szolgáltató minden, nem a honlapon keresztül történt Megrendelés esetén felhívja Megrendelő figyel­mét a Szolgáltatás igénybevételéhez szükséges dokumentumok (jelen ÁSZF, Adatkezelési tájékoztató, ) érvényességére, és közli ezek elérhetőségét, illetve hozzáférést bizto­sít ezek áttekintésére.
  3. Adatbeviteli hibák javítására a honlapon történő Megrendelés esetén a Megrendelés elküldésére szolgáló gomb­ra történő kattintás előtt bár­mikor lehetőség van. Amennyiben Megrendelő a Megrendelés el­küldését követően szeretne a meg­adott adatain változtatni, azt haladéktalanul jeleznie szükséges Szolgáltató felé a megadott elér­hetőségek bármelyikén.

Egyéb megrendelések esetén a megadott adatok javítását Megrendelő a Szolgáltató által meg­adott elérhetőségeken kérheti.

Szolgál­tatót a Megrendelő által tévesen és/vagy pontatlanul megadott rendelési adatokra vissza­vezet­hető problémákért, hibákért semminemű felelősség nem terheli.

2.    Felek jogai és kötelezettségei a képzéseken való részvételt illetően

a.   Megrendelő jogai és kötelezettségei

  1. Megrendelőnek jogában áll a képzésen részt venni, jegyzetelni és a kiadott anyagokat saját tanulási célra felhasználni. A képzés anyagait Megrendelő nem veheti vagy adhatja kölcsönbe, bérbe vagy haszonbérbe. Megrendelő nem jogosult a jelen ÁSZF alapján őt megillető jogokat másra átruházni.
  2. Akkreditált vagy bejelentésköteles képzések esetén Megrendelő tudomásul veszi, hogy Szolgáltató személyes adatait továbbítja a Felnőttképzési Adatszolgáltatási Rendszer részére a törvényi előírásoknak megfelelően.  
  3. A képzéseken a Szolgáltató engedélye nélkül tilos bármilyen hang-, vagy videó­felvétel készítése. Ezen pont megszegése Megrendelő részvételének felfüggesztését vonja maga után. Ilyen esetben Szolgáltató a képzés részvételi díját nem téríti vissza.

Az ellenszolgáltatás fejében nyújtott képzésekről a Szolgáltató által készített videó-, illetve hangfelvételt Megrendelő a képzés része­ként saját használatra megkapja.

  • A képzésen résztvevő Megrendelő nem tanúsíthat olyan magatartást, amely a képzés többi résztvevőjét, oktatóit, illetve Szolgáltató jogait vagy jogos érdekeit sértené vagy károsítaná.

b.   Szolgáltató jogai és kötelezettségei

  1. A befizetett részvételi díjat részvétel lemondás esetén Szolgáltató abban az esetben téríti vissza, ha a lemondás tényét a képzés napja előtt minimum 3 nappal Megrendelő e-mailen jelzi. A képzés napja előtti 3 napban lemondott részvétel után a részvételi díj nem jár vissza.
  2. Szolgáltató megtagadhatja a részvételt attól a Megrendelőtől, akinek a részvételi díja a képzést megelőző napon még nem érkezett meg Szolgáltató bankszámlájára.
  3. Lehetőség van a képzésen résztvevő személyét a képzést megelőző napig módosítani, akár a befizetés megérkezése után is.
  4. Szolgáltatónak jogában áll a képzést törölni, amennyiben a jelentkezők száma nem éri el a kép­zés ismertetőjében meghatározott minimális létszámot, vagy ha Szolgáltató a képzés meg­tartásá­ban akadályoztatásra kerül (pl. betegség miatt), vagy egyéb vis major esemény be­követ­kezése esetén. Szolgáltató vállalja, hogy ilyen esetben Megrendelőket a lehető leg­hama­rabb értesíti a képzés elmaradásáról, és a képzést Megrendelők részvételi díját maradék­talanul vissza­utalja az értesítés napjától számított 8 napon belül. Megrendelő jogosult részvételi díját másik idő­pontban tartandó képzésen történő részvételre fel­használni.
  5. Szolgáltató jogosult a képzésen résztvevő Megrendelőt a részvételből kizárni, amennyiben maga­tartása a képzést, Szolgáltatót vagy a képzés többi résztvevőjét súlyosan vagy ismételten megzavarja, és ezzel akadályozza a képzést. A képzésből az ÁSZF szerinti bármely kizárás esetén a képzés díja nem jár vissza.

VII.    Szolgáltatások megrendelése

1.     A megrendelés menete

  1. A honlapon történő vásárlás esetén  Felhasználó a személyes adatai megadásával, majd a „Megrendelés elküldése” gombra kattintással tud jelentkezni az adott tanfolyamra, képzésre.
  2. Egyéb módon történő megrendeléseket emailen, vagy telefonon történő kapcsolatfelvételt, és előzetes egyeztetéseket követően lehet kezdeményezni.
  3. Bármelyik típúsú megrendelés esetén  Megrendelés elküldésével Megrendelő kijelenti, hogy a jelen ÁSZF-et, és Adatkezelési Tájékoztatót  elfogadja és magára nézve kötelezőnek ismeri el.
  4. Felhasználó a Megrendelés elküldését követően e-mail-ben visszaigazolást kap. Amennyiben e vissza­igazolás Felhasználó megrendelésének elküldésétől számított, a szolgáltatás jellegétől függő el­vár­ható határidőn belül, de legkésőbb 48 órán belül Felhasználóhoz nem érkezik meg, Felhasználó az ajánlati kötöttség vagy szerződéses kötelezettség alól mentesül. A megrendelés és annak vissza­igazo­lása akkor tekintendő a Szolgáltatóhoz, illetve a Felhasználóhoz megérkezettnek, amikor az számára hozzá­férhetővé válik. Szolgáltató kizárja a visszaigazolási felelősségét, ha a visszaigazolás azért nem érkezik meg időben, mert Felhasználó rossz e-mail címet adott meg regisztrációja során, vagy a fiók­jához tartozó tárhely telítettsége miatt nem tud üzenetet fogadni.
  5. A Megrendelést követően Szolgáltató számlát, vagy díjbekérőt, majd a sikeres fizetést követően pdf formátumú számlát küld Megrendelő részére.
  6. Ha Megrendelő a visszaigazoló e-mailben meghatározott fizetési határidőn belül a képzés részvételi díját nem fizeti meg, úgy ezt Szolgáltató a Meg­rendelő szerződéstől történő elállásának tekinti.

2.     A megrendelések feldolgozása és teljesítése

  1. A Megrendelés feldolgozása hétköznap munkaidőben történik. Megrendelés leadására a meg­jelölt időpontokon kívül is van lehetőség. Amennyiben ez a munkaidő lejárta után történik, az az azt követő napon kerül feldolgozásra.
  2. A megrendelések teljesítése a honlapon is közzétett képzési tájékoztatók szerint történik.

VIII.      Az online Szolgáltatások teljesítésnek technikai feltételei

A Honlapon történő Megrendelés feltételezi a Megrendelő részéről az internet alapvető használatának ismeretét, valamint a technológiával együtt járó hibalehetőségek elfogadását. Szolgáltató a fentiekből eredő mindennemű felelősséget és kártérítést kizár.

Szolgáltató mindent megtesz annak érdekében, hogy a szolgáltatása folyamatos legyen, azonban nem vállal felelősséget a rajta kívül álló okokkal összefüggésben keletkezett hibákért és azok követ­kez­ményeiért, így különösen – de nem kizárólag – az internetes hálózatban beállott kimaradásért, egyéb technikai hibákért, leállásokért, az információs rendszerek biztonságát sértő maga­tartások, a mások által elhelyezett romboló alkalmazások, programok, vírusok okozta hibák­ért, követ­kez­mé­nye­kért.

Fogyasztót terheli a számítógépe, illetve az azon található adatok védelmének kötelezettsége.

Szolgáltató a jelentkezés fogadása után visszaigazoló üzenetet küld Fogyasztó részére. A Szolgáltató nem felelős az esetleges károkért az alábbi esetekben:

  • ha bármely működési hiba miatt a jelentkezés nem érkezett be;
  • Fogyasztó számítógépének bármilyen hardver- vagy szoftverhibájából bekövetkező meg­hibásodásért, vagy az internet csatlakozás megszakadása miatti károkért;
  • a Felhasználói jelszavaknak vagy fiókoknak akár a Felhasználó tudtával, akár anélkül történő illetéktelen használatából eredő károkért. Felhasználó azonban felelősséggel tartozik a saját jelszavának, vagy fiókjának illetéktelen használatával Szolgáltatónak vagy harmadik személy­nek okozott károkért.

IX.            Fizetési feltételek

1.     Fizetési módok

  1. Banki átutalás: Felhasználó a kiválasztott szolgáltatások ellen­értékét a díjbekérőben vagy a számlán található bankszámlára az azokon feltüntetett fizetési határidőn belül, de legkésőbb az adott program megkezdéséig köteles átutalni.
  2. Bankkártyás fizetés: Az online bankkártyás fizetések az OTP Bank  Simple Pay rendszerén keresztül valósulnak meg. A bankkártya adatok a kereskedőhöz nem jutnak el.
  3. Készpénzes fizetés: Felhasználó a jelenléti képzés esetén a szolgáltatás ellen­értékét számla ellenében kész­pénzben is ki tudja egyenlíteni.
  4. A részvételi díj megfizetésének időpontja banki átutalás, illetve bankkártyás fizetés esetén az az időpont, amikor a részvételi díj összege a Szolgáltató bankszámlájára megérkezik.

X.         Elállás, felmondás joga

  1. Már megvalósult képzések vagy elkezdett távoktatási programok esetében Megrendelőt elállási jog nem illeti meg.
  1. Fogyasztó a felmondási jogának gyakorlásával nem visszamenőlegesen, hanem a jövőre nézve szünteti meg a szerződést.
  2. Fogyasztó felmondási jogának gyakorlása során a több alkalmas képzésekre vonatkozóan köteles meg­téríteni Szolgáltató számára a szerződés megszűnésének időpontjáig arányosan teljesített szolgál­tatásért járó összeget. Szolgáltató az ezen felüli összeget haladéktalanul, de legkésőbb a felmondási nyilatkozatának kézhezvételétől számított 14 napon belül visszatéríti Fogyasztó számára.
  3. Ha Fogyasztó a fel­mondási jogával élni kíván, elállási szándékát tartalmazó egyértelmű nyilatkozatát köteles el­juttatni a Szolgáltatóhoz (postán vagy elektronikus úton küldött levél útján) a jelen ÁSZF-ben megadott elérhetőségek valamelyikén, írásban, vagy telefonon. Postai úton írásban történő jelzés alkalmával a postára adás időpontját vesszük figyelembe, telefonon történő jelzés alkalmával pedig a telefonon történő jelzését. Postai úton történő jelzés esetén ajánlott küldeményként való jelzést fogad el Szolgáltató.
  4. A visszatérítés során a Szolgál­tató az eredeti ügylet során alkalmazott fizetési móddal egyező fizetési módot alkalmaz, kivéve, ha Fogyasztó más fizetési mód igénybevételéhez kifejezetten a hozzájárulását adja. E vissza­térítési mód alkalmazásából kifolyólag Fogyasztót semmilyen többletköltség nem terheli.

XI.    A teljesítés megtagadása

Szolgáltató fenntartja a jogot, hogy a Szolgáltatás nyújtását – annak megkezdése előtt – meg­tagadja, illetve a Megrendelést visszautasítsa.

Ilyen esetben az esetlegesen időközben már kifizetett ellenszolgáltatást haladéktalanul, de legkésőbb a Szolgáltatás nyújtásának, illetve a Megrendelés teljesítésének megtagadásáról szóló értesítés meg­küldését követő munkanapon megtéríti Megrendelőnek.

XII.    Panaszkezelés

  1. Szolgáltató célja, hogy valamennyi megrendelést megfelelő minőségben, a megrendelő teljes meg­elégedettsége mellett teljesítsen. Amennyiben Felhasználónak a szerződés­sel vagy annak teljesí­té­sével kapcsolatban mégis valamilyen panasza vagy észrevétele van, úgy panaszát az 1. pont­ban meg­adott elérhetőségeken, szóban vagy írásban terjesztheti elő.
  2. Szolgáltató a szóbeli panaszt azonnal megvizsgálja, és szükség szerint orvosolja. Ha a vásárló a panasz kezelésével nem ért egyet, vagy a panasz azonnali kivizsgálása nem lehetséges, a Szolgál­tató a panaszról és az azzal kapcsolatos álláspontjáról haladéktalanul jegyzőkönyvet vesz fel, s annak egy másolati példányát átadja a vásárlónak.
  3. Az írásbeli panaszt a Szolgáltatást 30 napon belül írásban megválaszolja. A panaszt elutasító állás­pont­ját megindokolja. A panaszról felvett jegyzőkönyvet és a válasz másolati példányát öt évig meg­őrzi a Szolgáltató, és azt az ellenőrző hatóságoknak kérésükre bemutatja.
  4. A panasz elutasítása esetén a Szolgáltató tájékoztatja Felhasználót az elutasítás indokáról, vala­mint arról, hogy Felhasználó a panasz jellegétől függően mely hatóság vagy békéltető testület eljárás­át kezdeményezheti.

XIII.      Egyéb jogérvényesítési lehetőségek

Szolgáltató és Fogyasztó vitás ügyeiket békés úton próbálják rendezni. Amennyiben azonban a Szolgál­tató és Fogyasztó között esetlegesen fennálló jogvita Szolgáltatóval folyta­tott tárgyalások során nem rendeződik, a jogvita rendezésére az alábbi lehetőségek állnak rendel­kezésére:

1.    Bírósági eljárás kezdeményezése

Felhasználó jogosult a jogvitából származó követelésének bíróság előtti érvényesítésére polgári el­járás keretében a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény, valamint a Polgári Perrend­tartás­ról szóló 2016. évi CXXX. törvény rendelkezései szerint.

2.    Panasztétel a járási hivatalnál

A Fogyasztó panaszával személyesen, postai úton vagy e-mailben a fogyasztóvédelmi hatósághoz fordulhat. A fogyasztóvédelmi hatóság kijelöléséről szóló 387/2016. (XII. 2.) Korm. rendelet szerint közigazgatási hatósági ügyekben első­fokon a járási hivatal, illetve a megyeszékhely szerinti járási hivatal, másodfokon országos illetékes­séggel a Pest Megyei Kormányhivatal jár el.

A járási hivatalok elérhetőségei: http://jarasinfo.gov.hu

3.    Békéltető testület eljárásának kezdeményezése

Fogyasztó panaszaival békéltető testülethez (a továbbiakban: Békéltető Testület) is fordulhat. A békél­tető testület hatáskörébe tartozik a fogyasztói jogvita bírósági eljáráson kívüli rendezése. A békél­tető testület feladata, hogy megkísérelje a fogyasztói jogvita rendezése céljából egyezség létre­hozását a felek között, ennek eredménytelensége esetén az ügyben döntést hoz a fogyasztói jogok egyszerű, gyors, hatékony és költségkímélő érvényesítésének biztosítása érdekében. A békéltető testület a fogyasztó vagy Szolgáltató kérésére tanácsot ad a fogyasztót megillető jogokkal és a fogyasztót terhelő kötelezettségekkel kapcsolatban.

A Budapesti Békéltető Testület elérhetőségei az alábbiak:

1016 Budapest, Krisztina krt. 99. III. em. 310.
Levelezési cím: 1253 Budapest, Pf.: 10.
E-mail cím: bekelteto.testulet@bkik.hu
Fax: 06 (1) 488 21 86
Telefon: 06 (1) 488 21 31

Online adásvételi vagy online szolgáltatási szerződéssel összefüggő határon átnyúló fogyasztói jogvita esetén az eljárásra kizárólag a fővárosi kereskedelmi és iparkamara mellett működő békéltető testü­let illetékes.

Fogyasztónak minősül az önálló foglalkozásán és gazdasági tevékenységén kívül eső célok érdekében eljáró természetes személy, aki árut vesz, rendel, kap, használ, igénybe vesz vagy az áruval kapcsolatos kereskedelmi kommunikáció, ajánlat címzettje.

A Békéltető Testületre vonatkozó szabályok alkalmazásában fogyasztónak minősül a külön törvény szerinti civil szervezet, egyház, társasház, lakásszövetkezet, mikro-, kis- és középvállalkozás is, aki árut vesz, rendel, kap, használ, igénybe vesz, vagy az áruval kapcsolatos kereskedelmi kommunikáció, ajánlat címzettje.

Szolgáltatót a békéltető testületi eljárásban együttműködési kötelezettség terheli. Ennek keretében köteles a Békéltető Testület eljáró tanácsának elnöke által megküldött értesítés részére történt kézbe­sítésétől számított 8 napon belül írásban nyilatkozni a fogyasztónak minősülő Megrendelő igényé­nek jogosságát és az ügy körülményeit, valamint a tanács döntésének kötelezésként történő elfogadását illetően. Nyilatkozatában meg kell jelölnie az állításait alátámasztó tényeket és azok bizonyítékait, valamint csatolnia szükséges azokat az okiratokat (ezek másolatát), amelyek tartalmára bizonyítékként hivatkozik.

A fogyasztói jogviták online rendezéséről, valamint a 2006/2004/EK rendelet és a 2009/22/EK irány­elv módosításáról szóló, 2013. május 21-i 524/2013/EU európai parlamenti és tanácsi rendelet alkal­ma­zásának kivételével a Szolgáltató a meghallgatáson egyezség létrehozatalára feljogosított személy rész­vételét biztosítani köteles. Amennyiben a Szolgáltató székhelye nem a területileg illeté­kes békéltető testületet működtető kamara szerinti megyébe van bejegyezve, a Szolgáltató együtt­működési kötelezettsége a fogyasztó igényének megfelelő írásbeli egyezségkötés lehetőségének felajánlására terjed ki.

4.    Online vitarendezés

A leírtakon felül a Szolgáltató tájékoztatja a Fogyasztót, hogy az Európai Parlament és Tanács fogyasztói jogviták online rendezéséről, valamint a 2006/2004/EK rendelet és a 2009/22/EK irányelv módosításáról (fogyasztói online vitarendezési irányelv) szóló 524/2013/EU rendeletével létrehozta az ún. online vitarendezési platformot annak érdekében, hogy elősegítse a fogyasztók és kereskedők közötti jogviták független, pártatlan, átlátható, eredményes, gyors és méltányos, bírósági eljáráson kívüli online rendezését.

Az online vitarendezési platform egyablakos ügyintézési pontként működik azon fogyasztók és keres­ke­dők számára, akik a fent hivatkozott EU rendelet hatálya alá tartozó jogvitáikat bírósági eljáráson kívül kívánják rendezni.

Az online vitarendezési platform egy interaktív weboldal, amely elektronikus úton és díjmentesen elérhető az Unió intézményeinek valamennyi hivatalos nyelvén, így magyarul is. Az online vita­rendezési platform elektronikus linkje http://ec.europa.eu/odr